Szukaj na tym blogu

środa, 16 maja 2012

SOS CZOSNKOWY Z PASZCZY DIABŁA I MOJA PIERWSZA AKCJA

Wraz z rozkwitem wiosny zakwitł nam także sezon na grille.Gdy tylko jest trochę cieplej zewsząd dochodzi nas zapach smażonego mięcha i innych grillowanych przysmaków.Jako że ja też jestem fanką grillowania w plenerze postanowiłam iż moją pierwszą akcję kulinarną poświęcę właśnie tej imprezie,ale żeby było ciekawiej nie będzie to akcja o grillowym daniu głównym jakim jest zazwyczaj mięsko ,lecz skupimy się tu głównie na dodatkach z jakimi się to mięsko je.Zależy mi na tym aby się dowiedzieć co wy serwujecie na waszych grillowych stołach bo wiadomo-co grill to obyczaj.Dodawajcie przepisy na sałatki,sosy,dipy,przekąski,marynaty i inne ciekawe dodatki jakie wam tylko przyjdą do głowy (i oczywiście które da się zjeść ;)
Z niecierpliwością czekam na Wasze wpisy a macie na to cały miesiąc, wiec mam nadzieję że uda nam się  uzbierać sporo ciekawych przepisów .
Ja na zachętę postanowiłam podzielić się z wami klasykiem ,który sprawdza się u mnie na każdej grillowej imprezie (i nie tylko ) i jest świetnym dodatkiem do niemal wszystkiego,jest to mój sos czosnkowy.
Proporcje podam w przybliżeniu ,ponieważ szczerze mówiąc zawsze robię go na oko ,a raczej na smak :)
i mam nadzieję że każdy z Was dobierze sobie je wedle własnego gustu .



Składniki :
  • kubek jogurtu naturalnego (najlepiej jeśli jogurt jest gęsty,śródziemnomorski,ale czasem robię na zwykłej Toli z biedronki i tez jest super tylko wtedy trzeba go odstawić na trochę do lodówki żeby lekko stężał)
  • czosnek (ja używam ok 4-5 ząbków bo lubię ostrzejszy )
  • ok 2 łyżek majonezu (mi najbardziej pasuje winiary) 
  • sól (tak ze 2 szczypty)


Przygotowanie jest szalenie proste.Zaczynamy od wymieszania jogurtu z majonezem i powiem Wam,że ja dodaje po trochu majonezu ,tak żeby było go wyraźnie czuć ale żeby został przy tym jogurtowy posmak bo osobiście nie lubię jak sos jest za majonezowy.Dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek,mieszamy blenderem,lub ręcznie widelcem i na końcu solimy.Dobrze jest przygotować sos trochę wcześniej i wstawić go do lodówki bo wtedy fajnie przejdzie,zgęstnieje i jest intensywniejszy w smaku.



No i jest jeden minus-wstyd się po nim całować ;)

Zapraszam do udziału w akcji :

Kod należy skopiować i wstawić na swoją stronę.
Sosy, sałatki i inne grill dodatki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...