Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 11 marca 2013

Cukinia faszerowana warzywami i mozzarellą


Gdzie ta wiosna ja się pytam ?!Wymiękam już od tego ciągłego zimna ..Ale jest i wyzwanie które pojawiło się od  marca i odciąga mnie od użalania się nad pogodą.Chodzi o mały zakład ze znajomymi o to kto z nas do wakacji zrzuci najwięcej i będzie wyglądał najlepiej :)Oczywiście najważniejsza w tym wszystkim jest zmiana stylu życia i ruszenie tyłka z kanapy ,ale fakt że się z kimś rywalizuje daje fajnego kopa do walki ;) Ja postawiłam na zdrowe (i regularne) jedzenie ,warzywa wysypują mi się ze wszystkich półek i ciągle próbuję wyczarować z nich coś nowego i smacznego .Ostatnio w moje ręce wpadła cukinia którą postanowiłam wypchać po brzegi warzywami i zapiec z pyszną mozzarellą (oczywiście nie cała kulka ,tylko kilka plasterków do smaku,bo moi konkurenci nie próżnują i ostro walczą ;)





Oto przepis :
  • 1 cukinia
  • 1 czerwona cebula
  • 4 pieczarki 
  • 2 średnie pomidory
  • 4 kulki mrożonego szpinaku
  • przyprawy:sól,pieprz,ostra papryka,troszeczkę vegety,zioła prowansalskie,oregano,oliwa z oliwek
  • 2 ząbki czosnku
  • garść koperku
  • kilka plastrów białej mozzarelli

Zaczynamy od przekrojenia cukinii na pół i wydrążenia miąższu.Kolejno przechodzimy do cebulki i podsmażamy ją na oliwie.Następnie dodajemy pokrojone pieczarki,chwilę później  pomidory,szpinak,i miąższ z cukinii.Wszystko doprawiamy przyprawami i smażymy dosłownie z 5-7 minut.Pod koniec smażenia dodajemy wyciśnięty przez praskę czosnek.
W cukinię ładujemy farsz warzywny,posypujemy koperkiem i przykrywamy plastrami mozzarelli.Wkładajmy ją do folii aluminiowej i wszystko do piekarnika na 25 minut przy 190 stopniach .

Ja podałam ją z kleksem jogurtu greckiego i szczypiorkiem.

Wyszło smacznie,prosto i szybko :)
Na koniec chciałabym życzyć wszystkim którzy rozpoczynają ''wiosenne porządki '' dużo siły i motywacji a moich współzawodników serdecznie pozdrawiam ];-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...