Szukaj na tym blogu

sobota, 22 grudnia 2012

Kruche ciasteczka Cynamonowe

Zbliżają się Święta, przeżyłam koniec świata i niedługo Mikołaj zasypie nas prezentami wiec mam wiele okazji do tego aby upiec cynamonowe ciasteczka ;)



Kocham Boże narodzenie..To dla mnie najlepszy okres w roku, którego wyczekuję niecierpliwie każdego roku (czasem tak niecierpliwie że już w czerwcu słucham kolęd ;)) Uwielbiam tę magiczną otoczkę towarzyszącą temu świętu .Cudowną atmosferę,poszukiwanie prezentów,spotkania z bliskimi, klimatyczne wystawy ,ubieranie choinki, strojenie domu, coroczny seans brojącego Kevina, zapach korzennych przypraw,cynamonu, jabłek, żurawiny, grzańca i genialne jedzenie które podwaja swoja wartość w wigilijny wieczór i ma wtedy wyjątkowy, niepowtarzalny smak. Zapewne każdy ma swoje świąteczne hity bez których nie wyobraża sobie tego wieczoru. Ja ma propozycje na coś pysznego ,co nada się idealnie w przerwie między przedświąteczną gonitwą,do kawy,grzańca, na pyszny prezent, wywoła uśmiech u niejednego mikołaja i i pomogą nam poczuć świąteczny klimat :) Ciasteczka Cynamonowe ,bardzo aromatyczne, mega proste w przygotowaniu i pyszne !


Oto składniki do przygotowania ciasteczkowej masy :
  •  2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1/2 kostki margaryny
  • 1 jajko
Suche składniki mieszamy ze sobą.W oddzielnej misce łączymy margarynę z cukrem i jajkiem.Dodajemy suchą mieszankę wyrabiając dokładnie ciasto ręcznie ,gdy jest zbyt lepiące dosypujemy mąki.Gotowe ciasto ląduj na 2 godziny w lodówce.Po tym czasie nagrzewamy piekarnik do 180 stopni ,ciasto wałkujemy, wycinamy dowolne wzory i pieczemy na złoty kolor.Można dodać więcej cynamonu i polać lukrem cytrynowym co fajnie wzbogaci ich smak :)


Przepis dostałam od koleżanki Doroty i od tego czasu nie wyobrażam sobie grudnia bez tych ciastek.Ba, nawet w ciągu roku zdarza mi się je upiec.

Doją do pysznego zbioru akcji Świąteczne ciasteczka :


1 komentarz:

  1. Jestem absolutną fanką cynamonu. Wszędzie dodaje go ogromnymi łyżkami;p Twoje ciasteczka wyglądają tak apetycznie, że już odezwał mi się brak cukru we krwi;p

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...